לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

תקלות נפוצות בגיר טויוטה קורולה

תוכן עניינים

טויוטה קורולה מהווה את אחד מדגמי הדגל של יצרנית הרכב היפנית הפופולרית והאמינה. לאורך השנים הקורולה זכתה לאמינות רבה, אשר התבטאה גם בנתוני מכירות מרשימים בישראל, אך כמו כל רכב אחר גם בדגם רכב זה עלולות להיווצר תקלות שונות עקב שחיקה / בלאי / נהיגה פרועה או אי ביצוע טיפולים בזמן. במאמר זה נלמד על התקלות השונות בדגמי טויוטה קורולה אשר דווחו במשך השנים. יש לקחת בחשבון שסוג וכמות התקלות יכול להשתנות בהתאם למודל (שנתון) הרלוונטי.

טויוטה קורולה

תקלות גיר נפוצות בטויוטה קורולה

דליפת שמן גיר

תקלה נפוצה עלולה להתרחש עקב איטום לקוי (אטמים פגומים) או בלאי של המערכת. דליפה זו עלולה להוביל לנזק רב – מחסור בנוזל ההילוכים עלול להביל להתחממות יתר של תיבת ההילוכים ולכשל במעבר ההילוכים. אינדיקציה לכך היא דליפת שמן מתחת לרכב באזור תיבת ההילוכים או נורת טמפ’ שמן גיר שנדלקה (קיימת בחלק מהרכבים).

מה עושים? במקרה של דליפה יש לטפל בה בהקדם האפשרי, יש לפנות למכון גירים מקצועי לשם איתור הדליפה וטיפול מדויק בתקלה, אם זה החלפה של אטמים או כל תקלה אחרת. חשוב לנקות את המערכת ולהשתמש בשמן גיר איכותי, נקי ומתאים.

תקלות במעבר ההילוכים

בחלק מהדגמים של הקורולה לאורך השנים (בדגמים האוטומטיים) היו מספר דיווחים על מעבר הילוכים לא נוח / קשה ואיטי. מצב זה מפריע לנהיגה ופוגע בצריכת הדלק. התקלה עלולה להיווצר ממספר סיבות: מפלס שמן גיר נמוך או מזוהם (לרוב בצבע שחור), סולנואיד גיר לא תקין או תקלה במומנט.

מה עושים? פונים למכון גירים מקצועי לשם ביצוע דיאגנוסטיקה ויבצע טיפול מתאים במידת הצורך: אם זה החלפת שמן גיר, תיקון רכיב פגום במערכת או שיפוץ / החלפת גיר במקרה וישנה תקלה משמעותית ואינה ברת תיקון או שעלות התיקון אינה משתלמת.

התחממות יתר של תיבת ההילוכים

התחממות יתר של התיבה זוהי בעיה המצריכה טיפול מיידי. היא עלולה להיגרם ממספר סיבות, אם זה מחסור בשמן גיר כפי שצוין לעיל, או תקלה בקולר גיר שמאפשר קירור טוב יותר של תיבת ההילוכים. סימנים אפשריים להתחממות הם ריח שרוף, גיר מחליק או החלפת הילוכים שאינה תקינה.

מה עושים?: לפנות למכון גירים שיבחן את מקור ההתחממות ויספק טיפול הולם, אם זה טיפול בשמן הגיר, החלפת קולר גיר.

החלקה בעת מעבר ההילוכים (גיר מחליק)

גיר מחליק הינה תקלה בה ישנה החלקה במעבר בין ההילוכים השונים (בגיר ידני ואוטומטי), זה עלול להוות סכנה בטיחותית בעת הצורך של שינוי הילוכים מהיר, כמו במעבר לכביש מהיר או עקיפה. התקלה יכולה להיווצר עקב תקלה במצמדים בתיבות ההילוכים השונות.

מה עושים? יש לבחון את מקור התקלה, במידה ומדובר בתקלה במצמד לרוב יש להחליפו.

תקלות במערכות אלקטרוניות

הרכבים החדשים מצוידים במכשור אלקטרוני מתקדם, תקלות במערכות אלו יכולות להיות קשורות לתקלה במחשב הגיר, חיישן גיר, בסולונואיד ועוד. ברכבים חדשים נוכל לזהות את התקלה ע”י הידלקות של נורת אזהרה רלוונטית.

קורולים מודרניים מצוידים במחשבים משוכללים על הסיפון שיכולים לזהות בעיות שידור ולהפעיל נורות אזהרה בלוח המחוונים. התעלמות מהאורות הללו עלולה להוביל לבעיות חמורות יותר בהמשך הדרך.

סיבות: נורות אזהרה של שידור יכולות להאיר מסיבות שונות, כגון תקלות בחיישנים, בעיות בסולנואידים או בעיות ביחידת בקרה אלקטרונית (ECU).

מה עושים? במידה ונורת אזהרה של תיבת הילוכים נדלקת יש לפנות מיידית למכון גירים לשם אבחון וטיפול מדויק בתקלה.

תקלה בממיר מומנט

רכיב זה אחראי על חיבור המנוע לתיבת ההילוכים. תקלות נפוצות במומנט הן התחממות יתר או תקלה במצמד, לרוב עקב בלאי ותחזוקה לקויה.

מה עושים? יש לבצע בדיקה מקצועית של התקלה, תיקונים אפשריים עשויים לכלול לכלול החלפה של ממיר מומנט או טיפול במצמד.

טיפול במכון גירים מקצועי

טויוטה קורולה זהו רכב איכותי המצריך בדיקות וטיפולים איכותיים ובזמן. בכל מקרה של תקלה או חשד לתקלה בגיר טויוטה קורולה (התחממות, החלקה של הגיר או תקלות כלליות בהילוכים, ריח שרוף, נורת אזהרה שנדלקת ועוד)  שלכם חשוב לפנות למכון גירים מקצועי בהקדם של איתור התקלה וטיפולה בהקדם לשם מניעת נזקים כבדים לתיבת ההילוכים.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן