לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

גיר אוטומטי מתחמם

תוכן עניינים

התחממות תיבת ההילוכים מהווה את הגורם העיקרי לבעיות שונות בתיבה. מצב של חום יתר בגיר עלול לגרום לסדקים בהילוכים, לתקלות בסולנואידים, לבעיות ברצועות ההילוכים ועוד.

גיר מתחמם

הגורמים להתחממות הגיר

ישנם גורמים רבים שיכולים להביא לחימום יתר של הגיר. העיקרי שבהם הוא כמות נוזלי תמסורת מועטה במערכת ההילוכים (כתוצאה מדליפה, אי החלפת נוזל למשך זמן רב, מילוי לקוי של נוזל במערכת). גורמים שכיחים נוספים הם: בעיות בסולנואידים, נוזל שרוף או ישן מידי, רצועות הילוכים בלויות, נסיעה עם עומסים כבדים על הרכב, אקלים חם ועוד.

מחסור בנוזל תמסורת בתיבת ההילוכים גורם לבלאי ושחיקה במערכת, הצטברות לכלוך בנוזל הקיים, ולנזקים מצטברים נוספים שיכולים להביא אף לנזק בלתי הפיך בגיר. 

כיצד ניתן למנוע מצב של חימום יתר בגיר?

ככלל, המרכיב הראשון האחראי לקירור תיבת ההילוכים הוא נוזל התמסורת. הנוזל הוא הבסיס לשמירה על הגיר ולתוחלת חיים ארוכה למערכת.

נוזל התמסורת מכיל תוספים כימיים המשמנים את הרכיבים במערכת ומונעים חיכוך, ובעיקר – מווסתים את החום הרב שנוצר בזמן פעולת המערכת. הנוזל שעובר דרך החלקים השונים מקבל מהם את החום וממשיך לעבר הרדיאטור – שם הוא מתקרר וחוזר למערכת.

כאשר כמות הנוזלים במערכת מועטה, הדבר יביא בהכרח לחמום יתר, ולפגיעה קשה במצמד, ברצועות ההילוכים ובחלקים נוספים.

טיפול נכון בגיר המונע חימום יתר

  1. בדיקת הנוזל לעיתים קרובות – מומלץ לבחון את כמות ואיכות הנוזלים בתיבת ההילוכים לפחות אחת לחודש. במידה והנוזל נראה שרוף או מלוכלך – יש צורך להחליפו. במידה ויש מחסור יש למלא. אם יש חוסר בנוזלים שחוזר על עצמו, כדאי לבדוק דליפה – כתמים בחניה או בתיבת ההילוכים יכולים להעיד על כך.
  2. החלפת נוזל התמסורת – החלפת הנוזל מאפשרת למערכת לפעול עם נוזל טרי ונקי יותר, ששומר על טמפרטורות נמוכות במערכת ביעילות רבה יותר מנוזל ישן. במצב של נהיגה ארוכה באקלים חם – ההחלפה משמעותית עוד יותר.
  3. מערכת קירור חיצונית – מומלץ להקפיד על החלפת הרדיאטור ברכב מידי שנתיים. בנוסף, במצב של רכב שנוסע עם עומסים כבדים או בתנאי חום – כדאי לשקול התקנת מצנן תיבת הילוכים, שמורכב בחזית הרדיאטור.
  4. הוספת מיכל עמוק – במידה והגיר נוטה להתחמם לעיתים קרובות, ניתן לשקול התקנה של מיכל שמן עמוק יותר, מה שמאפשר הוספת כמות גדולה יותר של נוזל לתיבה. אלו העשויות אלומיניום יאפשרו שמירה על טמפרטורות נמוכות מאלו העשויות פלדה.

טיפול נכון ובדיקות תקופתיות של מצב הנוזל בגיר מונעים נזקים רבים ומסייעים בשמירה על גיר תקין לאורך שנים.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן