לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

גיר פלנטרי

תוכן עניינים

עם כניסתו של הגיר האוטומטי לתחום הרכב, הפכה הנסיעה ברכב לנוחה ופשוטה יותר לנהגים רבים, ומאידך את תיבת ההילוכים למורכבת הרבה יותר. תיבת ההילוכים האוטומטית הנפוצה ביותר נקראת “גיר פלנטרי” והיא מהווה את הבסיס לתיבות ההילוכים האוטומטיות. הסיבה לשם זה היא הצורה של פנים תיבת ההילוכים: בתוכה מצוי גלגל שיניים מרכזי וסביבו גלגלי שיניים הנעים סביבו כמעין “מערכת שמש” קטנה. הגלגלים המקיפים נתונים בתוך טבעת שנמצאת סביב לגלגל המרכזי ומהווה את מסלול ההקפה שלהם.

גיר פלנטרי

 

מבנה הגיר הפלנטרי

בגיר קיימים גלגלי שיניים המשתלבים זה בזה ומסובבים האחד את השני במעגל משונן גם הוא. בשפת מכונאי הרכב נקרא הגלגל הפנימי (המרכזי) בשם “שמש” והגלגלים הסובבים אותו בשם “פלנטות”. “נושא המזלות” הוא החלק המחזיק בגלגלי השיניים וה”רינג” או ה”קורונה” זהו המעגל החיצוני המשונן בתוכו נעים גלגלי השיניים. 

גלגלי השיניים נעים לפי ההילוך שנבחר, כאשר מצמדים מסוג הדראולי נועלים כל פעם חלק מסויים במערכת הפלנטרית בהתאם להילוך, כך שבכל נעילה כזו מתקבל יחס הפחתה שונה.

תקלות נפוצות

מלבד החיסרון הידוע של הגיר הפלנטרי בהיותו צורך דלק בכמות גבוהה יחסית, כמו בכל גיר קיים – גם בגיר הפלנטרי עשויות להתעורר בעיות ותקלות שונות. הנה העיקריות שבהן:

גיר פלנטרי “תקוע” – מצב שבו לא ניתן להעביר הילוך: הגיר ‘תפוס’ על הילוך מסויים. אחת הסיבות המוכרות למצב זה הוא בעיה בבורר ההילוכים. לחילופין, ייתכן שהבעיה נעוצה בנוזל התמסורת או בכשל חשמלי או מכאני שנגרם בגיר.

גיר פלנטרי “מחליק” או “קשה” – תקלה נפוצה שמעידה לרוב על בעיה בשמן הגיר.

רעשים בגיר פלנטרי בעת החלפת הילוך – רעשי נקישות, דפיקות או סוג רעש אחר מעיד לרוב על בעיה מרכזית בגיר, שכנראה יצטרך שיפוץ או החלפה.

גיר פלנטרי “בועט” או “קופץ” – הרגשה של מעין מכה בעת העברת הילוך. בעיה שנובעת לעיתים מתקלה בחיישנים, בסולנואידים ועוד.

גיר פלנטרי מתחמם – בעיה שנובעת ממחסור בנוזל התמסורת, מעומסים כבדים על הרכב או מתקלה במצנן הגיר (קולר).

לסיכום

גיר פלנטרי הינו מערכת מורכבת שדורשת תשומת לב מרובה בטיפול. לכן, בכל מקרה של תקלה מומלץ להגיע עם הרכב בהקדם למכון גירים מתקדם, שיידע לזהות ולאבחן באופן מדוייק את מקור הבעיה ולטפל בה במיומנות ומקצועיות.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן