לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

מערכת שימון הגיר

תוכן עניינים

תפקידו של הגיר הוא לבצע המרת כוח המנוע לפי העוצמה הרצויה, המווסתת באמצעות כוח התנגדות. כך, ניתן לשמור על מהירות נסיעה איטית של הרכב באמצעו ההילוך הנמוך, או להגביר את מהירות הנסיעה באמצעות שימוש בהילוכים הגבוהים. בשל העובדה שהגיר כולל רכיבים מתכתיים רבים, התיבה עשויה להתחמם במהירות ובאופן ניכר, מה שעלול לגרום נזק לחלקים השונים שבה. בכדי למנוע מצב כזה, קיים מנגנון לשימון הגיר, האחראי על שימון המערכת ומניעת התחממות יתר של התיבה.

מילוי שמן גיר

 

חלקי מערכת שימון הגיר

שמן גיר

ככלל, שמני הגיר מתחלקים לשני סוגים: שמנים מינרליים ושמנים סינתטיים. השמנים הסינתטיים נחשבים לעדיפים יותר לשימון הגיר בשל יכולתם לשמור על תכונתם גם בעומסי חום גבוהים מאוד.

חלוקה נוספת של שמני הגיר מתקיימת בהתאם לרמת הצמיגות של השמן: שמן גיר איכותי יהיה בעל יכולת זרימה טובה אך יחד עם זאת לא מהירה מידי בכדי שיספיק לספוג היטב את החום מהחלקים במערכת. את השמן המתאים לתיבה מציין כל יצרן בהוראות היצרן, ומסמן אותו לפי דרגת הצמיגות שלו. חשוב להקפיד להישמע להוראות אלה שכן שימוש בשמן ברמת צמיגות לא מדוייקת עלול לגרום לנזק לתיבה.

את שמן הגיר יש להחליף בכל כ- 80 אלף ק”מ לערך, אלא אם כן מדובר ברכב ישן או סיבה אחרת שמצריכה את החלפתו התכופה, בהתאם לאבחון של בעל מקצוע. את מסנן השמן, לעומת זאת, חשוב להחליף לעיתים קרובות יותר, שכן המסנן צובר עם הזמן לכלוך וחלקיקי אבק ויש צורך למנוע סתימות.

את ההחלפה מומלץ לעשות במוסך מורשה על מנת להימנע ממילוי לא נכון או טעויות בכמות הנכונה למילוי השמן. מחסור בשמן גיר או מצב שהשמן לא הוחלף זמן רב עלול לגרום להתחממות יתר של תיבת ההילוכים, קושי בהעברת הילוך ואף נזק בלתי הפיך לתיבה.

מחזיר שמן גיר

תפקידו של מחזיר השמן (הנקרא גם ‘אטם שמן’) הוא למנוע נזילות שמן מחלקים הנעים במערכת ואוטמים מוטות וצירים שונים הנעים בתנועות סיבוביות. מחזיר שמן אידיאלי יהיה בנוי כמסגרת קשיחה בצורת טבעת יחד עם גומי וקפיץ המאפשרים גמישות. גם בגיר הרכב קיימים מחזירי שמן המונעים דליפות של שמן מהמערכת.

בעת שמזהים , ייתכן מאוד שאחד ממחזירי השמן תקול ויש להחליפו. לחילופין, ייתכן והנזילה נגרמה בעקבות תזוזה של אחד המחזירים ויש להרכיבו מחדש במקומו הנכון.

משאבת שמן גיר

משאבת שמן הגיר אחראית על העברת השמן אל תוך המערכת. בסיום הסיבוב של ההילוכים נוצר ריק בקצה הכניסה, שבאמצעותו נשאב השמן אל המערכת. המשאבה ממוקמת בתוך תיבת ההילוכים.

משאבת שמן תקולה או  בלויה עקב שימוש רב, עלולה לגרום ל”גיר מחליק” – השם הנפוץ לתיבה שלא משלבת להילוך הרצוי, או ל”קפיצה” בעת העברת הילוך. בכל מקרה כזה לא מומלץ לדחות את הטיפול ויש לגשת בהקדם למוסך ולבדוק את מצבה של המשאבה.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן