לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

שמן גיר – המידע שחשוב להכיר

תוכן עניינים

שמן גיר - המידע שחשוב להכירהגיר הוא החלק ברכב שתפקידו להמיר את כוח המנוע להתנגדות הרצויה (הילוך נמוך = יותר כוח מהמנוע ולהיפך). הגיר עצמו מורכב מחלקים נעים רבים שכוללים ממירי כוח וגלגלי שיניים ועל כן מדובר באלמנט שמתחמם רבות במהלך נסיעה. על מנת למנוע התחממות יתר ולשמור על העברת הילוכים חלקה מבלי לפגוע בחלקים הנעים, על תיבת ההילוכים להיות משומנת כהלכה בכל עת.

סוג השמן היחיד שמסוגל לעמוד בתכונות הרצויות הללו הוא שמן הגיר. אלו סוגי שמן גיר ניתן למצוא? מתי יש להחליפו? וכיצד בדיוק עושים זאת? להלן התשובות לשאלות החשובות הללו.

אלו סוגי שמני גיר קיימים?

ישנם סוגים רבים של שמני גיר כאשר החלוקה הגסה ביותר היא בהתאם למקור השמן. שמן גיר רגיל יכול להיות מינרלי (ממקור טבעי) או סינתטי. השמנים המינרליים מתאימים לרוב כלי הרכב הפרטיים בארץ אך הם נחשבים ליותר זולים ועשויים שלא להתאים לרכבים ישנים יחסית שמערכת ההילוכים שלהם מתחממת מהר. שמן סינתטי הוא איכותי יותר שכן הוא יכול לעמוד בעומסי חום גבוהים.

החלוקה השנייה של השמנים מבוצעת לפי רמת הצמיגות. שמן הגיר חייב לזרום מהר אך יחד עם זאת לא לזרום מהר מדי על מנת שאכן יוכל לשמן את כל החלקים ולספוג את החום בקצב הנכון. מאחר וכל מערכת גיר בנויה אחרת, חשוב מאוד לרכוש שמן גיר שמתאים במדוייק להוראות היצרן של הרכב, שם מפורטת דרגת הצמיגות הנכונה. כל סטייה מכך עשויה לגרום לכשל של תיבת ההילוכים והרס שלה.

מתי מחליפים?

את שמן הגיר לא מחליפים לעיתים קרובות. בשונה משמן מנוע, שאותו מחליפים בכל טיפול שגרתי, שמן גיר אמור להיות מוחלף אחת ל- 80 אלף ק”מ בערך. את מסנן השמן מחליפים לעיתים קרובות יותר וזאת על מנת לסלק מהמערכת חלקי מתכת וחלקיקי אבק שחדרו אליה.

יחד עם זאת, לעיתים יש צורך להחליף את שמן הגיר בתדירות גבוהה יותר, וזאת בהתאם לממצאים בשטח. נהיגה “פרועה” או שימוש ברכב מיושן עשויים לפגוע בשמן, דבר שמתבטא בצבע שחור במקום אדמדם וריחות שריפה חזקים מהגיר. כמו כן, במידה והתבצע שימוש בשמן מינרלי, סביר להניח כי יעלה הצורך להחליפו מהר יותר מאשר בשימוש בשמן סינתטי איכותי.

כיצד מחליפים שמן גיר?

ובכן, הרשת מלאה בסרטוני “עשה זאת בעצמך” בהם מסבירים כיצד מחליפים שמן גיר ברכב. ההמלצה שלנו היא לא לעשות זאת באופן עצמאי מאחר ועבודה לא נכונה ומילוי עודף של שמן (או פחות מדי) עשויים לגרום להרס תיבת ההילוכים שלכם. פנייה אל מוסך מורשה תספק לכם את כל תנאי העבודה הנדרשים להחלפה תקינה.

קראו גם על: גיר אוטומטי – שיפוץ או החלפה?

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן