לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

איך לשמור על תיבת הילוכים אוטומטית?

תוכן עניינים

ממכוניות הפרימיום והספורט ועד למכוניות העירוניות הקטנות והזריזות, בעשורים האחרונים אין ספק כי קרנה של תיבת ההילוכים האוטומטית עלתה – יותר ויותר נהגים מעריכים את נוחות הנהיגה באמצעותן. יתרה מכך, מאז גברה הפופולאריות של תיבות ההילוכים האוטומטיות כפולות המצמדים, הנוהגים באמצעותן נהנים גם מהילוכים דינאמיים ונוחים וגם מצריכת דלק מצומצמת ברמות אותן מציעות תיבות ההילוכים הידניות, יתרונות שהרחיבו מאד את קהל המשתמשים בתיבות ההילוכים האוטומטיות. יחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שבמקרים של תקלה בתיבת ההילוכים האוטומטית, עלות התיקונים, לפעמים, עלולה להיות גבוהה (לפעמים, אפילו פי כמה) מאשר עלות התיקונים של תיבת הילוכים ידנית. רק שהנה, יש לנו גם חדשות טובות בנוגע לכך – מרבית התקלות בתיבות ההילוכים האוטומטיות נובעות משגיאות בתפעול, או, לחילופין, מהזנחת התחזוקה התקופתית הבסיסית של התיבה.

לשמור על גיר אוטומטי

תחזוקה נכונה לשמירה על הגיר לטווח ארוך

בואו נתחיל מהגורם החשוב ביותר, השמן. וליתר דיוק – החלפתו. אין זה משנה באיזה סוג של תיבת הילוכים אנחנו עוסקים, השמן ובריאותו הם תמיד המפתח.

זאת, מאחר והשמן בתיבת ההילוכים הוא האחראי על שימון כל הרכיבים, הוא מסכך ומפחית את חומם של האלמנטים הפועלים, והלחץ שלו נחוץ בכדי לווסת יחסי ההעברה. מכאן, שיש צורך לא רק לבדוק באופן קבוע את מצבו של השמן, אלא גם לדאוג להחלפתו בתדירות הנחוצה.

את השמן לתיבת ההילוכים יש לבחור עבור תיבת ההילוכים הספציפית שלכם, על פי המצוין במדריך הרכב. אין פה מקום לקיצורי דרך או לניסיונות לחסוך, שכן שמן לא מתאים עלול להוביל לגרימת נזקים חמורים.

ניסויים שהתמקדו בפעילותה של תיבת הילוכים אוטומטית הראו בבירור רב את קיומו של קשר ישיר בין השמן ונתוניו לבין אורך חיי תיבת ההילוכים. מחקרים אחרים הוכיחו כי תנאי הפעלה קשים וטמפרטורות גבוהות יחסית במערכת מובילים לאובדן תכונותיו של השמן לאורך הזמן, כך שבשלב מסוים, כבר אין לו את אותן תכונות שהיו לו בעת שעזב את שערי המפעל המייצר.

כך שגם אם במדריך הרכב שלכם לא כתוב מפורשות שאתם חייבים להחליף את השמן, חשוב להחליף אותו (גם לטובת תיבת ההילוכים וגם לטובת הארנק שלכם), בתדירות שאינה עולה על 50-60 אלף ק”מ.

תפעול נכון של תיבת ההילוכים האוטומטית

בתיבת ההילוכים הידנית הצרימה ברורה – אם תעבירו הילוך כשאתם אינכם לוחצים על המצמד כנדרש, אתם כבר תשמעו את הצליל שמבשר על כך שתיבת ההילוכים שלכם אינה מאושרת מהעניין. אבל גם תפעול תיבת הילוכים אוטומטית עלול ללקות בחסר, וישנה שורה של טעויות שעלולות לקצר משמעותית את אורך החיים שלה. הנפוצה בהן היא החלפת ההילוכים לפני שהמכונית נעצרה לחלוטין וכשדוושת הבלם אינה לחוצה. בתחום זה, מזיקים במיוחד הם המעברים ממצב “D” ל-“R” (ולהיפך), בזמן שהמכונית עדיין בתנועה, או העברה למצב “P”, שוב, כשהמכונית עדיין בתנועה.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן