הגיר האוטומטי זהו אחד החלקים החשובים והמורכבים ביותר ברכב. הוא כולל מגוון חלקים כשכל חלק הינו חיוני לתפקודו התקין. בין חלקים אלו הם חיישני הגיר השונים.
תפקיד החיישנים בגיר האוטומטי
על מנת שהמחשב יוכל “לקבל החלטה” נכונה ומותאמת, קיימים חיישנים שונים המקבלים מידע ומעבירים אותו למחשב, שבהתאם למידע המתקבל מוציא פקודות.
המידע שמעביר כל חיישן ברכב משתנה לפי תפקידו: ישנו חיישן מהירות הרכב, חיישן לחץ, חיישן המודד את הטמפרטורה בתיבת ההילוכים וחיישן הבודק את מהירות הסיבובים.
חיישן מהירות רכב – חיישן זה מודד את מהירותו של הרכב ומעביר מידע זה למחשב הגיר.
חיישן לחץ – חיישן זה בודק את עוצמת הלחץ שקיימת בתיבת ההילוכים, מעביר את המידע למחשב וזה בתורו מווסת בהתאם את הלחץ לרמות המתאימות. במקרה של תקלה, ידווח החיישן על לחץ ברמה 0 בתיבת ההילוכים.
חיישן טמפרטורה – חיישן זה אחראי למדוד את הטמפרטורה של שמן הגיר. הטמפרטורה המתקבלת מועברת למחשב שפועל בהתאם וכן מתריע על חום גבוה מידי של שמן הגיר.
חיישן מהירות סיבובים – תפקידו של חיישן זה הוא לבדוק את מהירות הסיבובים בכניסה לגיר ומהירות הסיבובים ביציאה ממנו.
תקלות בחיישנים
תקלות בחיישני הגיר יכולות להביא לא פעם לבעיות משמעותיות בתפקוד הגיר. תקלה בחיישן המהירות, לדוגמא, יכולה לגרום לכך שמחשב הגיר לא יעביר הילוך במהלך הנסיעה.
על כל מקרה, במידה במקרה של בעיה בתיבת ההילוכים ולפני שאתם פונים לביצוע שיפוץ של הגיר האוטומטי יש לפנות למוסך המתמחה בתחום זה על מנת לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה לשם איתור מדויק של התקלה וטיפול בשורש הבעיה, שלעיתים מקורה בחיישני הגיר בלבד ובמקרה כזה אין צורך בשיפוץ והחלפה של כל הגיר.