חוזרים לשגרה עם מחירים אטרקטיביים במיוחד לשיפוץ גיר לכל סוגי הרכב, כולל בדיקה ממוחשבת חינם!

תקלות נפוצות בגיר רנו

תוכן עניינים

מאמר זה ידון במספר מהבעיות הנפוצות ביותר המשפיעות על דגמי קליאו, סניק, מגאן, קנגו או רפיק בעלות תיבות ההילוכים האוטומטיות של היצרנית רנו. בואו נסתכל על הבעיות הנפוצות בתיבת ההילוכים שבעלי רכבי הרנו השונים עלולים להיתקל בהן ופתרונות אפשריים.

תקלות נפוצות גיר רנו

קולות נקישה בזמן העברת הילוכים

לדגמי רנו הישנים יותר המצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית רוחבית הכוללת ארבעה הילוכים (הקרויה DP0), יש בעיה נפוצה למדי ומוכרת בהחלפת הילוכים. הבעיה תתבטא בהחלפה קשה ולא חלקה של ההילוך המגיעה בשילוב עם קול רם. במקרים חמורים יותר, תופיע אזהרת “בדוק תיבת הילוכים” בלוח המחוונים. בעיה זו מופיעה, בדרך כלל, מידי פעם, רק לאחר שהרכב התחמם.

סיבות אפשריות לבעיה:

נוזלים דולפים בתוך ווסת הלחץ, אשר תפקידו לוודא שלחץ נוזל ההילוכים הוא במסגרת המפרט. זה קורה כשהקפיץ בתוך הווסת נחלש, וכתוצאה מכך, נוצר אובדן לחץ הידראולי. הפתרון לבעיה זו הוא החלפת הווסת בווסת חדש ומשודרג.

סולנואידים חסומים ומוגבלים בתנועתם וגורמים לעיכובים במהלך החלפת הילוכים. הבעיה מתרחשת כתוצאה ממהירויות שונות בין הילוכים. בגירים האוטומטיים קיים מחשב-גיר שמקבל מידע באמצעות החיישנים השונים ברכב ולפי החישובים השונים הוא מעביר פקודה להכנסה להילוך ברגע המדויק. פקודה חשמלית מועברת לסולנואיד, שתפקידו להיפתח בזמן הנכון בכדי לאפשר לשמן תיבת ההילוכים להגיעה אל השסתומים.

מעבר פתאומי ל-Limp Mode

בעיה נפוצה נוספת המשפיעה על דגמי רנו הישנים עם תיבת הילוכים אוטומטית DP0. ברוב המקרים, המכונית נוסעת וניתן להחליף בה את ההילוכים כהלכה בתחילת הנסיעה במשך מספר קילומטרים לאחר התנעתה, אבל עוברת ל-Limp mode כשהיא מתחממת. במצב זה תיבת ההילוכים תישאר תקועה בהילוך 3, ותופיע אזהרת Gearbox faulty בלוח המחוונים.

סיבות אפשריות לבעיה

מפלס נוזל תיבת הילוכים נמוך: גורם להפעלת Limp mode כאמצעי מניעה למניעת הנזק שעלול להיגרם מהתחממות-יתר וחוסר בחומר סיכה. 

שסתום אפנון לחץ פגום, הגורם להבדלים מוגברים בלחץ נוזל ההילוכים במהלך החלפת הילוכים: ה-TCU מפרש זאת כחוסר אפשרי בנוזל תיבת הילוכים ומפעיל Limp mode כאמצעי מניעה למניעת נזק.

חשוב לציין כי בעיות אלו הן רק חלק מהסיבות האפשריות לתקלה וכדי לאבחן ולאתר את מקור המדויק של התקלה יש לבצע בדיקה ממוחשבת במכון גירים מקצועי.

רעשים בזמן הרצה

מספר דגמי רנו מגיעים עם תיבת הילוכים רציפה מסוג Jacto. לתיבות הללו יש בעיה מוכרת מאד המופיעה כסוג של רעש או יבבה שעשויים להיות קבועים או להופיע מידי פעם, אבל, בדרך כלל מופיעים רק במהלך האצה. במקרים מסוימים, הרעש עשוי להיות מלווה ברעידות בולטות, אבל לא יופיעו סממנים אחרים ולא תידלקנה נורות אזהרה.

סיבות אפשריות לבעיה

מיסב שבור או שחוק – בעיה שכיחה למדי בתיבות אלו. החלפת המיסבים פגומים במיסבים חדשים ומשודרגים תפתור את הבעיה.

מבצעי החודש

שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
₪5900 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר 4 הילוכים למאזדה 3 ו-6 כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפיג'ו 307 ו308 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מכטרוניק לDSG לפולקסווגן סיאט וסקודה 7 הילוכים כולל התקנה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
דילוג לתוכן