לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

תושבת גיר – סימנים לליקויים וחשיבות התיקון בזמן

תוכן עניינים

אחד האלמנטים המרכזיים ברכב הוא הגיר (תיבת ההילוכים), שתפקידו לבצע המרת כוח לשם שליטה בעוצמת הרכב ובמהירותו. הגיר יכול להיות רגיל או אוטומטי, רובוטי או מסוג טיפטרוניק ובכל מקרה אמור להיות מחובר לשלדה באמצעות אלמנט שקרוי תושבת גיר.

כפי שתבינו מייד, תושבת הגיר עלולה להתבלות עם הזמן ולהזדקק להחלפה. בשורות הקרובות נסקור את הסימנים שמעידים על בעיות בתושבת הגיר ונבין את החשיבות של החלפתה בזמן.

מה זה בדיוק תושבת גיר?

תושבת גיר - סימנים לליקויים וחשיבות התיקון בזמןתושבת גיר היא אלמנט שעשוי מגומי או סוג של פלסטיק עמיד בחום והיא זו שלמעשה מהווה את הקשר שבין הגיר לשלדת הרכב. את התושבת ניתן לעיתים לראות במבט מהחלק התחתון של הרכב אך בדרך כלל היא נחבאת מן העין. תפקיד תושבת הגיר, מעבר לעיגון הגיר לשלדה היא להגן עליו מפני רעידות הרכב בזמן נסיעה, דבר שמקבל חשיבות רבה עוד יותר כאשר הרכב נכנס לבורות בכביש או נוסע בשבילי עפר. תושבות הגיר של רכבי שטח לצורך העניין, הרבה יותר מסיביות מאלו של רכבים פרטיים.

סימנים לתושבת גיר תקולה

לאורך הזמן תושבת הגיר עלולה להישחק עד למצב של קרעים וסדקים בה, והדבר נכון לגבי כל סוגי הרכבים. למעשה, ככל שהנסיעה ברכב פחות “רגועה” והתחזוקה שלו פחות טובה, כך עולה הסיכוי לפגיעה במערכת הגירים. כאשר תושבת גיר ניזוקה הדבר מתבטא ברעש בזמן נסיעה ובמיוחד כאשר ההילוכים מועברים. הסיבה לכך היא שהגיר עצמו כולל חלקים נעים רבים אך ברגע שהתושבת אינה תקינה ואינה מחזיקה אותו כהלכה, אין מה שימנע את הרעשים הללו.

האם חייבים לתקן?

בהחלט! שכן יש לקחת בחשבון שתושבת גיר שניזוקה ואינה מטופלת בהקדם עשויה לגרום בסופו של דבר לליקויים נוספים שיביאו לקריסה מוחלטת של מערכת הגיר. כך למשל, תושבת גיר קרועה תמשיך להיקרע עד למצב שבו קפיצה קטנה ביותר בתוך בור בכביש תפיל את הגיר ממקומו. בנוסף, עקב תזוזות רבות של הגיר בשל עיגון לא אופטימלי לשלדה עשויות להיגרם לו פגיעות פנימיות חמורות שיוציאו אותו מכלל פעולה.

במרבית טיפולי השגרה והטסטים לא טורחים לבדוק כלל וכלל את עניין תושבת הגיר, לכן האחריות שלכם היא לשים לב לתסמיני התקלות שתוארו לעיל ולפנות בהקדם לבעלי מקצוע המתמחים בנושא. בישראל מספר חברות מקצועית אשר מספקות שירות מקיף לכל ענייני הגיר, כולל שיפוץ והחלפת התושבת במחירים נוחים. אל תחכו להרס הגיר, צרו קשר עוד היום והזמינו מועד לתיקון.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן