לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

מהו גיר רובוטי ומהם יתרונותיו?

תוכן עניינים

לאורך השנים פותחו מספר חידושים שקשורים למערכת התמסורת (העברת ההילוכים) של הרכב. כיום כבר לא מדובר אך ורק על מושגים כמו “גיר רגיל” או “גיר אוטומטי”, אלא התווספו גם אפשרויות חדשות, כגון ה-“גיר הרובוטי”. מה זה בדיוק גיר רובוטי ומהם יתרונותיו לעומת השיטות האחרות? הישארו עימנו.

איך זה בדיוק עובד?

גיר רובוטיהמבנה הפנימי של גיר רובוטי זהה למבנה הגיר הידני שכולנו מכירים אך הנהג אינו צריך להעביר את ההילוכים בעצמו. הגיר הידני הסטנדרטי כולל גלגלי שיניים שמחוברים ע”י מוט. כאשר הקלאץ’ נלחץ, מופרד גלגל השיניים הפעיל ומוחלף באחר וזוהי למעשה פעולת החלפת ההילוכים. אלא, שבעוד ובגיר ידני רגיל המשתמש לוחץ על הקלאץ’ בעצמו עם רגל שמאל, ברכב עם גיר רובוטי אין דוושת קלאץ’ ללחוץ עליה, אך היא בהחלט קיימת.

אז כיצד מועברים ההילוכים?

התשובה היא שדוושת הקלאץ’ במקרה זה היא פנימית ורובוט מעביר את ההילוכים בעצמו באמצעות פקודות ממחשב הרכב. השיקולים של מחשב הרכב להעברת ההילוכים רבים וכוללים את מהירות הרכב, שיפוע הכביש, תאוצה, עוצמת הלחיצה על הבלמים ועוד. כמו כן, ישנה מידת שליטה של הנהג על העברת ההילוכים – לחיצות קלות על הבלם מאותתות למחשב הרכב להוריד הילוכים ובנוסף, במספר רכבים, קיימים ידית או כפתור להורדה והעלאה של הילוך ע”י הנהג.

ומה ההבדל בין גיר רובוטי לתיבת הילוכים אוטומטית?

גיר אוטומטי אינו בנוי כמו גיר רובוטי וידני מבחינה מכנית. בנוסף, העברת ההילוכים אינה תולדה של החלטת מחשב והיא נשענת רק על פקטורים כמו עוצמת הלחיצה על הגז ומהירות הרכב. מסיבה זו רכבים אוטומטיים מחליפים הילוכים בתדירות גבוהה ומבזבזים דלק, ואילו גירים רובוטיים לוקחים החלטות “שקולות” יותר לגבי העברת ההילוכים, בדומה להחלטת האדם.

היתרונות של רכב עם גיר רובוטי

בסופו של דבר רכב עם גיר רובוטי מספק יתרונות משמעותיים עבור אלו שיבחרו בו. ראשית כל, מדובר באלמנט שחוסך רבות בתצרוכת הדלק, בדומה להבדלים המורגשים בין גיר ידני לאוטומטי. השילוב של הגיר הידני עם שליטת המחשב הוא זה שמשפר רבות את צריכת הדלק. בנוסף, הגיר הרובוטי שומר גם על מניעת שחיקת הבלמים, שכן הנהג יכול לעזור לבלום את רכבו באמצעות הורדת הילוכים הדרגתית (לחיצות קטנות על הבלם) במקום להמתין לרכב שיוריד הילוך בעצמו, כמו שמתבצע בתיבות הילוכים אוטומטיות לחלוטין.

תוסיפו לכך עלויות תיקון נמוכות (המבנה הפנימי של הגיר הינו ידני ועל כן כמעט ואינו מתקלקל, וגם אם כן העלויות זניחות) וחווית נהיגה שקטה בזכות העברת הילוכים יעילה יותר, ותבינו מדוע רכב עם גיר רובוטי צריך להיות הרכישה הבאה שלכם.

 

קראו גם: שמן גיר – המידע שחוב להכיר

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק
₪2400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!
₪2200 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן