חוזרים לשגרה עם מחירים אטרקטיביים במיוחד לשיפוץ גיר לכל סוגי הרכב, כולל בדיקה ממוחשבת חינם!

הסבת רכב לגז – פתרון אדיר פוטנציאל

תוכן עניינים

כיום, למרות שטכנולוגית ההנעה בגז משופרת ומשוכללת משמעותית ושמחיר ליטר גז להנעה הוא כחצי ממחירו של ליטר בנזין, ולמרות שיש יותר נקודות תדלוק לרכבי גז ויותר חברות מציעות ערכות להסבת כלי רכב לגז – כלי רכב מונעים בגז טבעי נותרו הבטחה רבת פוטנציאל ולא ממומשת עדיין, של שוק הרכב בארץ.

הסבת רכב לגז – למה שוק הרכב עוד לא שם

למעשה, הפוטנציאל המגולם בניצול גז לטובת התחבורה בישראל לא נעלם גם מעין הרגלטור ואנו עדים להתפתחויות בנדון. בדו”ח של הוועדה הבינמשרדית מצוין תרחיש בסיס הגורס כי בתוך כ-25 שנים למעלה מכ-1.5 מיליון מן הרכבים בישארל (כשני שלישים מכלל כלי הרכב הציבוריים וכשליש מכלי הרכב הפרטיים) יהיו ממונעים על ידי גז טבעי דחוס. זאת, מבלי להביא בחשבון את כלי הרכב החשמליים שינועו על חשמל שרובו יופק מגז טבעי. ישנה קריאה לצעדי רגולציה הנדרשים על מנת לקדם את שוק הגז לתחבורה הישראלית, כמו חיוב יצרני הרכב לביצוע הסבה לגז, או חיוב תחנות תדלוק במשאבות מתאימות לרכבים מונעי גז.

למרות הפוטנציאל המדובר והיוזמות העסקיות סביב הנושא שקמו לאורך העשור האחרון, אפשר לראות שהגז הטבעי עוד לא שינה באמת דבר בשוק הרכב ותחום הרכבים המונעים בגז נותר קטן ונישתי, מכוון בעיקר למגזר העסקי. מדוע זה כך?

אולי כי עלות ההסבה של רכב לגז יקרה והכדאיות שלה היא בעיקר עבור מי שנוסע קילומטרז’ גבוה, אולי כי קיים חשש שמא יהיה קשה יותר למכור כיד שנייה רכב מונע גז, מגבלות חנייה של רכב גז, זמינות תחנות דלק המציעות תדלוק בגז טבעי. ואולי, זה בעצם האוצר שלא מעוניין לוותר על הכנסות המיסוי על זולר ובנזין? כך או כך, כרגע אנו רואים כי תחום הרכב המונע גז עוד נמצא בחיתוליו המטאפוריים, למרות התעניינות הרגולטור ולמרות הזמינות העתידית של מאגרי הגז המקומיים.

האם יש קשר בין מתווה הגז הנוכחי לזמינות הגז הטבעי?

חשוב לציין שאין שום קשר בין עיכוב החתימה על מתווה הגז עם בעלי הזיכיונות לעיכוב המועד בו יוזרם אל ישראל הגז הטבעי. למעשה, גז טבעי מוזרם אל המדינה מזה שנתיים וחצי ולמרבה הצער אינו מנוצל היטב בתחום התחבורה.  הכדאיות הכלכלית של מאגרי הגז ידועה כבר משנת 2009, אך מאז לא נוצלו השנים שלאחר גילוי זה לפיתוח תשתיות מתאימות לתדלוק כלי רכב בגז.

אוטובוס הגז הראשון – ניסוי לעתיד ירוק וחסכוני

ועם זאת, אנו רואים ניצנים של עשייה, חלקם יכולים להיות סימן מבשר טובות לבאות. כבר הוגשה הצעת חוק הדנה בחיוב יבואני הרכב ליבא רכבים עם התאמה להסבה לגז, ואנחנו רואים ניסויים בתיעול אנרגיית ההנעה בגז לטובת התחבורה הציבורית כמו הניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס ע”י קואופרטיב אגד, חברת סופרגז ומכשירי תנועה. מנכ”ל סופרגז אייל חנקין שחנך את אוטובוס הגז הראשון יחד עם שותפיו לפרויקט ציין כי השימוש באוטובוסים מונעים בגז טבעי מקובל במדינות רבות בעולם מזה מספר שנים, כמו למשל בשוודיה, בגרמניה, באנגליה ועוד. מנהל אגף המשק באגד, ניר לנדאו, העלה את עניין התועלת האקולוגית בשימוש בגז טבעי דחוס, אשר נחשב ירוק יותר ומפחית את פליטת המזהמים. בנוסף, השימוש בגז טבעי דחוס מוזיל את עלויות התפעול של האוטובוסים. בשלב הראשוני יפעל האוטובוס יפעל במסגרת נסיעות מיוחדות, לא בקווי שירות רגילים. לוקחת חלק בניסוי גם יצרנית האוטובוס, חברת MAN. הניסוי צפוי להימשך שלושה חודשים ומתקיים בשת”פ עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה הפועלת במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה.

21/09/2021
לקוחות יקרים - תקלה זמנית בשירות הטלפונים

מרבית השיחות לא מגיעות אלינו, הנושא בטיפול ויפתר בקרוב.
אנו ממליצים להשאיר פרטים למטה ואנחנו מבטיחים לחזור אליכם תוך זמן קצר.
תודה על ההבנה!

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם