לקוחות יקרים, בהיותנו עסק חיוני אנו פתוחים כרגיל גם בימים לא קלים אלה. בהצלחה לכוחותינו!

גיר רובוטי – בעיות נפוצות והטיפול בהן

תוכן עניינים

גיר רובוטי - בעיות נפוצות והטיפול בהןיצרניות הרכב מנסות כל הזמן להגדיל את הביקושים ע”י פיתוח מכוניות חסכוניות בדלק עם חוויית נסיעה שקטה ומשופרת. הגיר הרובוטי מהווה ניסיון די מוצלח לכך, כזה שגורם למשתמש לחסוך בדלק בדומה לנסיעה עם גיר ידני, אך עדיין משחרר את הנהג מהתעסקות עם תיבת ההילוכים. בשורות הקרובות תכירו מקרוב את אותו גיר רובוטי ואת הבעיות הנפוצות שמאפיינות אותו ודרכי הטיפול בהן.

כיצד פועל הגיר הרובוטי?

כל גיר רובוטי בנוי מ- 3 יחידות חשובות – גיר מכאני, קלאצ’ים, ויחידה רובוטית. הרכיב הרובוטי הוא זה שמפריד את גלגלי השיניים ומכניס להילוך הנדרש, וכל זאת ללא התערבות ידנית של הנהג. ההילוכים מוחלפים בהתאם לשיקולי מחשב הרכב, המהירות, עוצמת הלחיצה על דוושת הגז ושיפוע הקרקע שמתחתיו.

אלו תקלות עלולות לתקוף את הגיר הרובוטי?

בעוד רכב ידני חשוף לפגיעה בתיבת ההילוכים שלו בעקבות שימוש לא נכון של הנהג, הרי שבמקרה של גיר רובוטי לא אמורות להתרחש תקלות שכאלו. יחד עם זאת, גם בגיר זה עלולות להתרחש בעיות שעשויות לנבוע עקב בלאי טבעי ובמקרים אחרים מתחזוקה לקויה של הנהג. כאשר מתרחשות תקלות בגיר הרובוטי הדבר עשוי לגרום להופעת נורת אזהרה אך פעמים רבות הנהג הוא זה ששם לב לראשונה שמשהו אינו כשורה עם העברת ההילוכים והתפתחות ריחות שמהווים אזהרה חמורה בפני עצמה.

התקלות מאופיינות או בריח שרוף או בתופעות של רעידות בזמן החלפת ההילוכים, הילוכים ש- “נתקעים” ולא מוחלפים ונקישות בעת העברתם. התקלות עצמן עשויות להתרחש עקב התחממות השמן שמשמש לקירור התיבה, נזק פיזי לאחד מגלגלי השיניים, בעיות חשמליות של מנגנון העברת ההילוכים, בעיות הידראוליות ולעיתים התפתחות שברים וסדקים שגורמים לחדירת אוויר או מים למערכת.

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל באותן תקלות?

כל בעיה במערכת הגיר הרבוטית של הרכב מחייבת טיפול מיידי ואין שום טעם להתעכב. יש לקחת בחשבון כי ככל שמתעכבים הבעיה רק תחריף כך שהנזק המצטבר עשוי לעלות ביוקר. ההמלצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם היא לפנות אל מכון גירים שמתמחה ברכבים בעלי גיר רובוטי ולא לפנות אל מוסך כללי רגיל. למוסכים רגילים אין בדרך כלל את הידע המקצועי הדרוש על מנת לאבחן ולטפל בבעיות בגיר רובוטי כך שבמרבית המקרים ימליצו לכם להחליף את הגיר כולו, מה שטומן בחובו עלויות של אלפי שקלים.

מי שישכיל ויבחר להגיע עם רכבו אל מכון גירים מקצועי שמתמחה בגירים רובוטיים, ימצא שפעמים רבות ניתן לבצע תיקון ממוקד של התקלה, לשפץ את החלקים התקולים ולהחזיר את הרכב לכשירות מלאה במינימום העלויות. למעשה, במרבית המקרים הבעיה היא רק באחת משלוש היחידות שמהן בנוי הגיר (כאמור, ישנן 3 יחידות), והאיתור המדוייק מאפשר תיקון יעיל שחוסך המון בהוצאות.

מבצעי החודש

שיפוץ גיר 4 הילוכים לרנו פלואנס, מגאן וקנגו כולל התקנה 6 חודשי אחריות
₪4400 + מע"מ
לא כולל קולר גיר

מוח גיר (מכטרוניק) ניסאן מיקרה + ג'וק

₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר שברולט קרוז כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪3800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ מח גיר (מכטרוניק) וקלאצים לאודי Q5 (OBS) במחיר הטוב בישראל!
לא כולל קולר גיר

שיפוץ מוח גיר גולף 6 הילוכים (09G)+ התקנה המחיר הזול בארץ!!

₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לרנו פלואנס, קליאו ומגאן במחיר הזול בישראל
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר C3 כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאים
₪3100 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר רובוטי לפורד מונדאו ופוקוס במחיר הזול בישראל!
לא כולל קולר גיר
שיפוץ גיר לפורד פוקוס כולל התקנה 6 חודשי אחריות מלאה
₪2800 + מע"מ
לא כולל קולר גיר
מבצע לזמן מוגבל! שיפוץ גיר לניסאן מיקרה וג'וק במחיר הזול בישראל
במחיר המשתלם בארץ!
לא כולל קולר גיר

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן