גיר לרכב הינו בין המרכיבים המרכזיים במכניקה של הרכב. אנו מתמחים בשיפוץ והתקנת גירים מכל הסוגים (אוטומטי, ידני, DSG, רציף, רובוטי ועוד) לכל סוגי הרכבים כולל ביצוע דיאגנוסטיקה ממוחשבת חינם, ומתן אחריות מקיפה לחצי שנה.
גיר לרכב הינו בין המרכיבים המרכזיים במכניקה של רכבנו. אנו מתמחים בשיפוץ והתקנת גירים לכל סוגי הרכבים, לבדיקה ממוחשבת חינם צרו עמנו קשר.
תקלות נפוצות – גיר לרכב:
האם הנורה נדלקה? החלקות? מכות? לא מעביר הילוך? ריח שרוף..? אם אחת מהבעיות מוכרות לכם מרכבכם? כנראה שיש לכם תקלה בגיר!
תקלה נפוצה נוספת שלא קשורה ישירות לגיר זאת התעלמות מהתקלה. כאשר ישנה בעיה או נדלקת נורה בלוח המחוונים יש לבדוק את מקורה.
איתור מוקדם של התקלה יאפשר תיקון נקודתי ולרוב, בעלות נמוכה משמעותית ממצב בו התקלה מעמיקה.
מה גורם לבעיות בגיר?
ישנן מספר תקלות שעלולות להגרם ממספר גורמים כגון:
- בלאי טבעי
- שחיקה של גלגלי שיניים
- כניסת מים בגיר
- נזילת שמן גיר
- סדק
בעיות שלנו אין שליטה עליהם. אך מספר רב של תקלת נגרמות בשל אי הבנה / הזנחה / משיכת התקלה מספר חודשיים עד הפנייה לבדיקה.
סוגי תיבות הילוכים נפוצות:
גיר ידני – תיבת הילוכים ידנית
תיבה שהחלפת ההילוך נעשית על ידי הנהג, באמצעות מוט ההילוכים ודוושת המצמד.
גיר חצי אוטומט – תיבת הילוכים חצי־אוטומטית (“אוטו־קלאץ'”)
תיבה שהחלפת ההילוך נעשית על ידי הנהג, אך הפעלת המצמד נעשית על ידי הרכב.
גיר אוטומטי – תיבת הילוכים אוטומטית (המכונה לעתים תיבה פלנטרית)
תיבה בעלת מנגנון המאפשר לרכב להחליף הילוך עצמאית, ללא צורך בהתערבות מצד הנהג.
גיר רציף – תיבת הילוכים רציפה (CVT)
פועלת כתיבה אוטומטית, ללא התערבות הנהג. אך בעלת מגנון פנימי רציף, השונה מהתיבה האוטומטית.
גיר רובוטי – תיבת הילוכים רובוטית
תיבה שהחלפת ההילוך נעשית על ידי המכונית, אך היא בנויה כמו תיבה ידנית לכל דבר.
גיר DSG – תיבת הילוכים חדשנית מבית וולקסוואגן
טכנולוגיה חדשה של תיבה כפולת מצמדים אשר מאפשרת שיטת עבודה דומה לגיר הרובוטי המנוהל ע”י מחשב ושני מצמדים מה שמאפשר העברת הילוכים חלקה מאוד. כמו כן תיבות אלו לרוב כוללות יותר מ5 הילוכים. – ניתן לקרוא עוד על גיר DSG כאן ומידע נוסף מאתר וולקסוואגן אנגליה (אנגלית)
בדיקה ממוחשבת חינם? פנו אלינו עכשיו בעמוד הצור קשר!
שאלות נפוצות
תיבות ההילוכים הנפוצות הן: גיר ידני, חצי אוטומט, אוטומטי (פלנטרי), רציף (CVT), רובוטי, DSG.
מחירי הגירים משתנים בהתאם לדגם הרכב וסוג הגיר, שנתון ועוד. ברכבים פרטיים סטנדרטיים (לא רכבי יוקרה) עלות שיפוץ / החלפת גיר אוטומטי תנוע לרוב בטווח של 3500-5500 ש”ח.
על מנת לקבוע מה האופציה העדיפה יש ללכת למכון גירים מקצועי לשם ביצוע דיאגנוסטיקה לשם איתור מדויק של התקלה. במידה ומדובר בתקלה בחלק ספציפי בתיבת ההילוכים, אז האופציה העדיפה תהיה החלפה של החלק תוך שמירה על הגיר המקורי של הרכב. במידה ומדובר בתקלה כללית ומשמעותית אז במרבית המקרים החלפת גיר תהיה האופציה המתאימה יותר.
את ההחלפה / שיפוץ יש לבצע אך ורק במכון גירים מקצועי אשר משתמשים במכשור מתקדם לשם ביצוע דיאגנוסטיקה מדויקת שתאפשר לעלות על מקור התקלה וכן מכשור מתאים לשיפוץ הגיר. מוסכים שלא מתמחים בתחום עלולים שלא לזהות את מקור הבעיה ובכך להעניק טיפול לא מתאים או במקרים מסויימים להמליץ על החלפת הגיר שלא לצורך. בקאר גיר יש לנו ציוד מתקדם, כמו למשל מכונות ייעודיות לשיפוץ מוחות גיר מה שעשוי לחסוך בעלות של החלפת גיר מלאה ולשמר את הגיר המקורי של הרכב שלכם.
בדיקה מקצועית לגיר הרכב מתבצעת באופן ממוחשב ובאמצעותה ניתן לאתר במדויק את מקור התקלה ללא צורך בפירוק של תיבת ההילוכים על חלקיה. בקאר גיר אנו מספקים שירות בדיקה ממוחשבת ללא עלות.
התקלות האפשריות בגיר הרכב הן רבות ומשתנות בהתאם לסוג גיר הרכב. ניתן לזהות מספר סימנים המעידים על בעיה כלשהי בגיר הרכב, כגון: גיר לא מגיב / לא נכנס להילוך, רעשים חריגים, ריח שרוף מתיבת ההילוכים, השהיה של הגיר טרם כניסתו לפעולה, נזילת שמן גיר וגור. במקרה של תקלה או חשד לכך חשוב לפנות בהקדם למכון גירים לשם בדיקה ומתן טיפול מקצועי.